Co To Jest Leczenie Kanałowe?

leczenie zębówRegularne wizyty u dentysty oraz codzienna higiena jamy ustnej to czynniki niezbędne dla utrzymania zębów w zdrowiu i dobrej kondycji. Niestety w przypadku ich zaniedbania często dochodzi do powstania próchnicy, która nieleczona może doprowadzić do nieodwracalnego zapalenia miazgi zęba. Wówczas jedynym ratunkiem dla jest wykonanie leczenia kanałowego. Podpowiadamy, na czym ono polega i czy należy się go bać!

Czym jest leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe nazywane jest inaczej leczeniem endodontycznym. Polega na całkowitym usunięciu z komory i kanałów zęba jego miazgi, która uległa silnemu i nieodwracalnemu zapaleniu. Zabieg opiera się na kilkukrotnym dokładnym oczyszczeniu wnętrza zęba, zdezynfekowaniu go i następnie wypełnieniu materiałem kompozytowym. Służy to jego uszczelnieniu i zminimalizowaniu ryzyka ponownego rozwoju bakterii. Spore wielkościowo ubytki odbudowuje się metodami protetycznymi.

Wskazania dla wdrożenia leczenia kanałowego

Podstawowymi wskazaniami dla przeprowadzenia leczenia kanałowego są:

• nieodwracalne zapalenie miazgi zęba,
  • martwica miazgi zęba,
  • widoczne zmiany okołowierzchołkowe,
  • ból zęba po przebytym leczeniu kanałowym.

Ząb wymagający leczenia najczęściej odznacza się nadwrażliwością i bolesnością. Sam zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym.