Co Warto Wiedzieć O Nadwrażliwości Zębów?

kobieta na konsultacji stomatologicznejNadwrażliwość to co raz częściej występująca choroba. Najczęściej objawia się bólem podczas spożywania zimnych i ciepłych posiłków. Bardzo często możemy również odczuwać ból pod wpływem zimnego powietrza.

Przy nadwrażliwości zębów, kanaliki zębowe znajdujące się na powierzchni zębiny są otwarte. Tak się dzieje, gdy zęby zaczynają chorować. Zdrowe zęby są pokryte szkliwem, które zabezpiecza je przed działaniem czynników zewnętrznych.

Przyczyn powstania nadwrażliwości może być bardzo wiele. Do najpopularniejszych należą choroby dziąseł, brak witamin, zgrzytanie zębami czy zła dieta.

Gdy szkliwo zostaje uszkodzone, kanaliki zostają odsunięte reagując na wszystkie zewnętrzne bodźce sprawiając ból.

Jak powstrzymać nadwrażliwość?

• Zapomnij o obgryzaniu paznokci, które może powodować pęknięcie szkliwa
  • Zrezygnuj z przyjmowania witaminy C
  • Rzuć palenie, które sprzyja stanom zapalnym dziąseł
  • Dobierz odpowiednią pastę i szczoteczkę do zębów
  • Postaraj się zrezygnować na jakiś czas z cukru i cytrusów. Cytrusy osłabiają szkliwo a cukier dostając się do mikro ubytków twory próchnicę.
  • Nigdy nie stosuj domowych patentów na wybielenie szkliwa!

Pamiętaj! Codzienne dbanie o higienę jamy ustnej, zdrowa dieta oraz regularne wizyty u stomatologa z pewnością uchronią Cię przed nadwrażliwością zębów.