Dlaczego Dziąsła Krwawią?

bolące dziąsło Krwawiące dziąsła to bardzo poważne schorzenie, które dotyka coraz więcej osób. W żadnym przypadku nie można go lekceważyć, ponieważ może doprowadzić do poważnych schorzeń. Krwawienie może pojawić się w czasie spożywania twardych pokarmów lub szczotkowania zębów.

Przyczyn krwawiących dziąseł jest wiele. Może być to spowodowane stanem zapalnym, paradontozą czy uszkodzeniem dziąseł. Bardzo często jest ono efektem braku higieny jamy ustnej. Nieregularne szczotkowanie zębów prowadzi do połączenia się bakterii ze śliną i resztkami jedzenia tworząc kamień nazębny. Taki sytuacja może wywołać stan zapalny dziąseł, które podrażnione szczoteczką do zębów zaczynają krwawić. Nie powinno to jednak zniechęcać do szczotkowania zębów, ponieważ prowadzi to do odkładania coraz większej ilości złogów nazębnych, a to z kolei może jedynie pogłębić istniejący stan zapalny.

Higiena jamy ustnej jest bardzo ważna, dlatego koniecznie należy przynajmniej 2 razy dziennie szczotkować zęby i używać nici dentystycznych, aby dokładnie wyczyścić przestrzeń między zębami.

Bardzo często za krwawienie dziąseł może być odpowiedzialna anemia, czyli niedokrwistość, którą mało kto łączy z taką przypadłością. Anemia jest efektem złego odżywiania lub problemów z wchłanianiem żelaza. Ogólnie zły stan organizmu i niedobór witamin, przede wszystkim C i K bardzo negatywnie odbija się na uzębieniu.

Bez znaczenia co jest powodem krwawiących dziąseł każdą taką przypadłość należy skonsultować z dentystą. Większość przyczyn krwawiących dziąseł jesteśmy w stanie wyleczyć u stomatologa. Jeżeli okaże się, że problem leży gdzieś indziej z pewnością skieruje nas do innego lekarza.