Dlaczego Próchnica U Dzieci Jest Groźniejsza Niż U Dorosłych?

tmodele trzech zebów

Dzieci są największym szczęściem rodziców. To rodzice dbają i pielęgnują swoje pociechy od najmłodszych lat. Niestety zdarzają się sytuacje, że stan uzębienia dzieci nie zalicza się do dobrych. Dlaczego?

Próchnica, to jedna z najbardziej powszechnych chorób u dzieci. Polega na osadzaniu się bakterii, oddziaływaniu kwasów i innych substancji na szkliwo zęba. W ten sposób powstają ubytki zębowe, które wbrew pozorom mają ogromny wpływ na zdrowie.
Rozprzestrzenianie się bakterii następuje w bardzo krótkim czasie, dlatego łatwo dochodzi do zakażenia pozostałych zębów.

W jaki sposób powstaje próchnica?

Jest wiele czynników, które prowadzą do próchnicy. Do najbardziej powszechnych należy jedzenie i picie. Słodycze, węglowodany a nawet słodkie napoje przyczyniają się do próchnicy, dlatego higiena zębów u dzieci jest niezwykle istotna. Niedomycie zębów, lub brak higieny od momentu pojawienia się pierwszego zęba, prowadzi do powstania próchnicy a w konsekwencji ubytków.
Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której rodzice nie wiedzą, w jaki sposób dbać o zęby swoich pociech. Źle przeprowadzają codzienną higienę lub wprowadzają do diety dziecka produkty, które w znacznym stopniu mogą zaszkodzić zębom malucha. Ostatnią rzeczą, która ma znaczny wpływ na stan jamy ustnej, są wizyty u stomatologa dziecięcego.
Na zęby dziecka, rodzice powinni zwracać szczególną uwagę. W porównaniu z zębami stałymi dorosłego człowieka, zęby mleczne są bardziej podatne na wpływ bakterii i innych negatywnie oddziałujących czynników.
Problemy z zębami mlecznymi, wywołują późniejsze problemy z zębami stałymi, między innymi: wady zgryzu.
Próchnica w dużej mierze przyczynia się do stanu zębów i rozwoju szczęki u małego człowieka.
Znacznie łatwiej jest zapobiegać powstawaniu próchnicy, niż leczyć jej skutki, dlatego najważniejsza jest codzienna higiena i regularne wizyty dziecka u stomatologa.