Popularne Choroby Uzębienia

białe uzębienieO chorobach zębów słyszy się wciąż za mało. Wielu ludzi nie wie, że może być zagrożona. Warto jest sprawdzić czy nie występują niżej podane objawy. W przypadku zauważenia, trzeba odwiedzić stomatologa i zastosować leczenie.

Paradontoza

Zaczyna się od pojawienia kamienia pod dziąsłami. Trzeba go jak najszybciej usunąć, aby nie pojawiły się dalsze objawy. Dochodzi wtedy zapalenie dziąseł. Stają się one nabrzmiałe i bolące. Z czasem kolor dziąseł może się zmieniać. Zaczyna się od ciemnego czerwonego, a kończy się na fioletowym. Podczas mycia zębów dochodzi do krwawienia dziąseł. Jest to już jeden z ostatnich etapów, w których można uratować zęby przed wypadnięciem. Dziąsła się cofają odsłaniając szyjkę, która jest wrażliwa na zimne, ciepłe i kwaskowate napoje. Potem zęby zaczynają się ruszać i wypadać. Przez zaniedbanie zębów może je na stałe stracić, przez co możemy mieć problemy.

Nadwrażliwość zębów

Wiele osób cierpi na nadwrażliwość zębów. Może być ona spowodowana przez wiele czynników. Jednak przeważnie jest to odsłonięta zębina. Tkanka znajdująca się pod szkliwem jest bardzo wrażliwa na chłodne i chłodne napoje. Również posiłki mogą sprawiać dyskomfort. Dużo osób przeczekuje te niedogodności. Czasami przejdą, ale często są spowodowane różnymi chorobami, które trzeba leczyć. Wymagana jest wizyta u lekarza i stwierdzenie przyczyny odsłonięcia zębiny.

Próchnica

Jest to najpopularniejsza choroba obecnych czasów. Choruje na nią większość społeczeństwa. Mało osób ją leczy, przez co dużo młodych ludzi nie ma pełnego uzębienia. Bakterie atakują zęby i powodują ich niszczenie. Warto jest odwiedzić stomatologa i dowiedzieć się czy wszystko jest w porządku. Regularne wizyty pozwolą uniknąć tej choroby. Warto jest również ograniczyć spożycie cukrów i dbać o higienę jamy ustnej.