Rodzaje Znieczuleń

znieczulenieWiele osób boi się chodzić do dentysty, bez względu na to czy odczuwa jakiś dyskomfort w jamie ustnej czy ma to być wizyta profilaktyczna. Gdy odczuwamy ból konieczna jest wizyta i w zależności od problemu, usunięcie go. Zazwyczaj podawane są znieczulenia, chyba, że pacjent odmawia.

Jakie są rodzaje znieczuleń?

Najbardziej znane jest znieczulenie nasiękowe. Polega na podaniu lekarstw za pomocą igły w dziąsło obok zęba, który będzie leczony. Zakończenia nerwowe pozbawione są w ten sposób czucia. Dlatego też pacjenci przez kilka godzin nie czują języka, dziąseł itp.

Kolejnym typem jest znieczulenie przewodowe, gdzie nerwy miazgi są wtedy pozbawione czucia, poprzez podawanie bezpośrednio w nerw zębodołowy, Co wiąże się z bólem podczas wprowadzenia oraz jego skutki odczuwane są przez pacjenta do kilkunastu godzin po zabiegu.

Znieczulenie śródwięzadłowe stosowane jest podczas leczenia endodontycznego, ekstrakcji zębów mlecznych i stałych bez stanu zapalnego, w protetyce i pedodoncji. Wprowadzane jest w ozębną.

Jednak najchętniej wykorzystywane jest znieczulenie powierzchniowe, w postaci kremu, żelu, aerozolu kilka minut przed zabiegiem. Sprawdza się u pacjentów, mających odruchy wymiotne, podczas ingerencji w jamie ustnej.

Gdańskie centrum stomatologiczne przestrzega, aby bez względu na to jaki mamy zabieg poinformować lekarza o przyjmowanych lekarstwach, chorobach (jak alergia, astma, choroby układu krążenia itp.). Jest to bardzo istotne, ponieważ musi zostać dobrane odpowiednie znieczulenie, aby nie wpłynęło na aktualny stan zdrowia pacjenta.