Co Powinniśmy Wiedzieć O Implantach?

wizualizacja uzębienia z pojedynczym implantem

W życiu przydarzają się różne sytuacje w których traci się uzębienie. W wyniku wypadków, czy nawet zwykłego przypadku, w uzębieniu pojawia się luka, która wbrew pozorom, może okazać się dość dużym problemem.

Medycyna i technika są dziedzinami nieustannie rozwijającymi się, dlatego powstało rozwiązanie takiej sytuacji, którym jest uzupełnienie brakujących zębów implantami.

Jak wygląda implant?

Implant zębowy składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich, w kształcie stożka jest odpowiednikiem korzenia zęba i wykonany jest z tytanu. Jego kształt i materiał pozwalają na stabilność oraz wytrzymałość podczas codziennego funkcjonowania. Oprócz tytanowego stożka, na implant składa się łącznik oraz korona. Korona to element, który wygląda jak korona naturalnego zęba.

Dlaczego warto zdecydować się na implant?

Luka po straconym zębie może okazać się niebezpieczna. Implant nie pozwala na zanik kości, który z całą pewnością nastąpiłby w przypadku pozostawienia nieuzupełnionego miejsca po zębie.

Implanty są doskonałym zamiennikiem protez. Implant, ze względu na to, że jest wszczepiony na stałe, daje gwarancję, że zęby się nie przesuną i nie odkleją. Dodatkowo implanty nie wypadają, dlatego w  każdym wieku można cieszyć się pełnym uzębienia, a ich wszczepienie nie wymaga ingerencji w sąsiadujące, naturalne zęby.

Decyzja o wszczepieniu implantów zawsze jest konsultowana ze stomatologiem. To lekarz podejmuje decyzję o możliwości lub przeciwskazaniom do zabiegu raz dobiera odpowiedni rodzaj implantów.

W Gdańskim Centrum Stomatologicznym zabiegi wszczepiania implantów sa bezbolesne. Współpracujemy z implantologami z wieloletnim doświadczeniem. Warto zadbać o wygląd i stan zdrowotny jamy ustnej i zdecydować się na wszczepienie implantów w naszej klinice!