Jak Poradzić Sobie Z Nadwrażliwością Zębów?

przekrój zęba i dziąsła

Zęby pełnią bardzo ważną funkcję w naszym życiu. Niestety często podczas jedzenia, czy picia ciepłych lub zimnych napojów, wiele osób odczuwa pewien dyskomfort i ból, który może być spowodowany nadwrażliwością.

Co wpływa na odczuwanie bólu?

Zdrowe szkliwo, jest gładką warstwą, chroniącą kanaliki nerwowe. Odsłonięta zębina sprawia, że podczas zwykłych czynności związanych z higieną, jedzeniem, czy piciem odczuwamy ból.

Można wymienić kilka przyczyn nadwrażliwości. Najczęściej jest to nieodpowiednia higiena. Stosowanie szczoteczki do zębów ze zbyt twardym włosiem lub pasty o wysokim współczynniku ścieralności, przyczyniają się do uszkodzenia szkliwa.

Jedzenie oraz złe nawyki silnie oddziałują na szkliwo. Obgryzanie paznokci, długopisów i zgrzytanie zębami z pewnością nie ma pozytywnego wpływu na stan uzębienia. Takie czynności przyczyniają się do pojawienia się problemu z nadwrażliwością zębów.

Jak sobie radzić z nadwrażliwością?

Niewątpliwie, zęby z nadwrażliwością wymagają specjalnej troski.

Jedną z najważniejszych rzeczy, o którą należy zadbać jest prawidłowa higiena jamy ustnej. Podstawą jest kupno szczoteczki o miękkim włosiu oraz prawidłowe szczotkowanie. Wiele osób uważa, że dzięki mocniejszemu dociśnięciu szczoteczki do zębów, będą lepiej umyte. Błąd! W ten sposób odsuwa się dziąsła i niszczy szkliwo. Delikatne, regularne szczotkowanie daje o wiele lepszy efekt, bez narażenia zębów na uszkodzenia.

Producenci past oferują wiele produktów przeznaczonych dla zębów nadwrażliwych, dlatego osoby odczuwające dyskomfort powinny właśnie po takie produkty sięgać.

Podczas codziennej higieny należy również używać nici dentystycznej oraz płynów do płukania.

Nadwrażliwości zębów nie można bagatelizować, dlatego przy odczuwaniu jakiegokolwiek bólu, czy dyskomfortu należy niezwłocznie udać się do stomatologa. To właśnie dentysta pomoże w dobraniu odpowiedniej pasty i środków higieny. Dodatkowo, w naszych gabinetach przeprowadzamy zabiegi, które pozwalają w bardzo szybki sposób zwalczyć nadwrażliwość. Nasi pacjenci odczuwają znaczną poprawę już po pierwszej wizycie.

Centrum stomatologiczne Gdynia zaprasza na wizytę, która pozwoli rozwiązać problem nadwrażliwości zębów