Czym Jest Fizjoterapia Stomatologiczna?

lekarz stomatologii

W ostatnich czasach, u coraz większej liczby osób, odnotowuje się zaburzenia związane ze stawem skroniowo-żuchwowym. Ten staw, jest jednym z najczęściej używanych przez człowieka, dlatego jego zużycie i narażenie na nieprawidłowe funkcjonowanie jest bardzo wysokie. Właśnie takim osobom, z pomocą przychodzi medycyna, a konkretnie obszar stomatologii, nazywany fizjoterapią stomatologiczną.

Kiedy powinniśmy się udać do fizjoterapeuty stomatologicznego?

Anatomia ludzka jest niezwykle skomplikowana. Nieprawidłowe działanie jednego narządu może oddziaływać na funkcjonowania innych.

Fizjoterapia stomatologiczna polega na działaniach związanych z poprawą funkcjonowania mięśni w okolicach żuchwy, narządów jamy ustnej oraz całej twarzy.

Dlaczego fizjoterapia stomatologiczna odgrywa istotną rolę?

Podstawowe czynności takie jak mówienie, żucie czy gryzienie, możliwe są dzięki sprawnemu funkcjonowaniu narządów z obszaru, który obejmuje fizjoterapia stomatologiczna. Niesprawność jednego z nich, oznacza ograniczenie działania innych a nawet pozbawienie człowieka zdolności mówienia, czy gryzienia.

Złe funkcjonowanie narządu, może wpływać na zupełnie inne partie ciała i odczuwanie bólu.

Kto powinien zdecydować się na fizjoterapię stomatologiczną?

Kojarzone ze złymi nawykami, zgrzytanie zębów – denerwujący nawyk, może okazać się problemem natury zdrowotnej.

Podczas stresowych sytuacji, zdarza się, że ludzie nieświadomie, bardzo mocno zaciskają zęby. Jest to związane z mięśniami żuchwy, dlatego klasyfikuje się do działań fizjoterapii stomatologicznej.

Oznakami, które przemawiają za tym by udać się do specjalistów są bóle głowy. Najczęściej występującym objawem sygnalizującym pogarszającą się sytuację w organizmie jest ból. Bóle głowy i karku w większości przypadków wiążą się z obszarem, którym zajmuje się fizjoterapia.

Fizjoterapia stomatologiczna pomaga w pozbyciu się nerwobólu nerwu trójdzielnego i bólach stawów.

Wiedza fizjoterapeuty opiera się na kilku dziedzinach, w których skład wchodzi stomatologia, ortodoncja a nawet protetyka.

W naszej klinice pracują specjaliści, którzy z powodzeniem zajmują się schorzeniami pacjentów.