Jak Ciąża Wpływa Na Stan Uzębienia?

kobiety podczas rozmowyCiąża jest stanem błogosławionym, dodającym kobiecie blasku i wyjątkowego wyglądu. Najczęściej przy pierwszej ciąży życie kobiety diametralnie się zmieniają i zmusza j to do zwiększenia troski o swój wygląd i zdrowie.

Wśród kobiet panuje wiele mitów i opowieści dotyczących stanu uzębienia podczas ciąży. Dlatego warto przyjrzeć się tematowi bliżej.

Najczęściej można znaleźć informacje na temat negatywnego wpływu ciąży na zęby. Podczas ciąży zęby psują się szybciej. Chcielibyśmy zdementować ten mit, ponieważ ciąża nie ma żadnego związku z psuciem się uzębienia.

Kolejną rzeczą, na którą Panie zwracają uwagę są wizyty u stomatologa, szczególnie te, na których wykonywane są jakiekolwiek zabiegi. Można wyczytać wiele opinii dotyczących negatywnego wpływu zabiegów podczas ciąży, jednak tą tezę również należy zdementować. Kontrola uzębienia i ewentualne leczenie jest wskazane. Większym zagrożeniem dla dziecka jest doprowadzenie do stanów zapalnych i innych poważnych chorób zębów, niż same zabiegi.

Do niektórych zabiegów konieczne jest zrobienie zdjęcia RTG i w tym miejscu rodzą się kolejne błędne opinie. Robienie tego typu zdjęć jest dozwolone w ciąży, jednak odradzane jest wykonywanie zdjęcia w pierwszym trymestrze.

Do faktów można zaliczyć to, że w trakcie ciąży kobiety mogą odczuwać dyskomfort a nawet ból dziąseł. Zmiany hormonalne powodują, że zęby zaczynają się ruszać, pojawia się krwawienie z dziąseł, opuchlizna na dziąsłach lub przerośnięcie

Wszystkie objawy związane z opuchlizną i przerośnięciami nie są groźne i znikają po porodzie. Natomiast jeżeli występują niepokojące objawy należy, jak najszybciej udać się do stomatologa.