Kwas Hialuronowy A Stomatologia

strzykawka w tle kobietyKwas hialuronowy to związek chemiczny, który stanowi ważny składnik skóry właściwej i tkanki łącznej, dodatkowo nie może go zabraknąć w mazi stawowej i inny tkankach. Występuje naturalnie w organizmie człowieka, dzięki czemu preparat z kwasem sprawdza się do leczenia ran występujących na błonach śluzowych. Można uniknąć powikłań, które utrudniają gojenie i jednocześnie wpływają na pogorszenie ogólnego samopoczucia. Kiedy odpowiednia porcja preparatu zostanie zaaplikowana przez dentystę jeszcze przed rozpoczęciem szycia, gojenie przebiega zdecydowanie sprawniej, a obrzęk nie utrudnia mówienia oraz spożywania posiłków.

Nawet jeśli kwas hialuronowy kojarzy się przede wszystkim z medycyną estetyczną, to odgrywa coraz większą rolę również w innych dziedzinach medycyny. Jego cenne właściwości przyczyniają się do zwiększenia tempa procesów gojenia tkanek, co pozwala uniknąć infekcji i groźnych zapaleń, które mogą przyczynić się do wielu komplikacji w stanie jamy ustnej. Po aplikacji można zauważyć zdecydowanie mniejszą ilość tkanki bliznowatej, biomateriał się nie przemieszcza. Kwas pozwala zmniejszyć ryzyko zaniku wyrostka zębodołowego oraz wspiera leczenie dziąseł. Jego rola w stomatologii jest bardzo istotna, dlatego cieszy się coraz większą popularnością wśród doświadczonych i początkujących dentystów.